Вибір SEO-агентства — досить складний процес. Не маючи хоча б загального уявлення про SEO, важко відрізнити тих, хто знає свою справу, від тих, хто просто балакає, приписуючи собі уявні заслуги.
Щоб знизити ймовірність потрапляння на непрофесійне і некомпетентний в питаннях SEO агентство, ми вирішили дізнатися у самих агентств, за якими критеріями їх варто оцінювати. В опитуванні взяли участь 6 представників великих російських SEO-компаній:Пропоную сео-биржа

Як вибрати SEO-агентство?Як вибрати SEO-агентство?Як вибрати SEO-агентство?Як вибрати SEO-агентство?Як вибрати SEO-агентство?Як вибрати SEO-агентство?

Світлана Данилова, генеральний директор РБС;

Вікторія Кончаковська, директор департаменту клієнтського сервісу Ingate;

Роман Клєвцов, генеральний директор Оптимізм.ру;

Євген Моісеєв, директор з продажу ГК «Інтернет-технології», Кокос;

Олександр Дронов, менеджер відділу пошукового просування i-Media;

Василь Сорокін, виконавчий директор Текарт.

Отже, перш ніж задавати питання: «Що ваше агентство може зробити для мене?» і «Скільки це буде коштувати?», замовнику, в першу чергу, необхідно чітко визначити цілі, яких він хоче досягти в результаті оптимізації та просування сайту. Адже позиції в Топі пошукових систем і трафік — це в більшості випадків не самоціль просування.

Олександр Дронов (i-Media): «На мій погляд, в SEO є 2 глобальні цілі:

збільшення продажів товарів/послуг через Ваш сайт, у разі якщо Ви є власником комерційного інтернет—ресурсу;
підвищення впізнаваності бренду, у разі якщо Ваш сайт є інформаційним ресурсом».
Крім того, Євген Моїсеєв (Кокос) зазначає: «На цьому етапі замовнику варто зрозуміти, що SEO — це не панацея, а лише один з каналів залучення клієнтів. При цьому його ефективність буде залежати і від готовності самого замовника працювати над поліпшенням свого сайту».

Роман Клєвцов (Оптимізм.ру): «Клієнт повинен реально оцінити свої фінансові можливості. Виходячи з цілей і можливостей клієнта, менеджера проектів буде простіше підготувати якісний, оптимальну пропозицію».

Ну що ж, припустимо з цілями клієнт розібрався, переходимо до пошуку компанії. Де дивитися? Кого слухати? На що орієнтуватися? Першим ділом на розум приходять всілякі рейтинги.

Тут думки представників SEO-агентств розділяються. Одні стверджують, що рейтинги відіграють важливу роль при виборі агентства:

Роман Клєвцов (Оптимізм.ру): «Рейтинги, безумовно, варто дивитися, так як часто вони будуються на таких показниках, як якість просування, кількість клієнтів та відгуки клієнтів. Дана інформація дозволяє оцінити підрядника з дуже значущих для клієнта сторін».

Євген Моїсеєв (Кокос): «Вивчення рейтингів, це показник серйозних намірів потенційного замовника послуги та правильного підходу до вибору підрядника. При цьому, краще не полінуватися і вивчити методологію рейтингу: за яким принципом відбувається ранжування компаній? Наскільки результати об’єктивні і незалежні?».

Василь Сорокін: «Рейтинги, безумовно, дають розуміння ситуації, що склалася на ринку. Слідувати рейтингу можна настільки, наскільки алгоритм рейтингування відповідає набору параметрів, важливих для замовника. Тому замовникам раджу порівняти методологію оцінки компаній у рейтингу з власними параметрами оцінки майбутнього виконавця. У разі збігу можна використовувати рейтинг або при перегляді шорт-листа робити відповідну поправку».

Інші експерти вважають, що цілком покладатися на рейтинги не можна:

Світлана Данилова (РБС): «Ні в якому разі не можна покладатися тільки на результати рейтингів. Їх потрібно розглядати як одну із складових при прийнятті рішення».

Її думку поділяє і Вікторія Кончаковська (Ingate): «При виборі партнера, і якщо покладатися на рейтинги, то:

лише як на одне з джерел інформації;
краще брати до уваги об’єктивні фактори. Найоб’єктивнішим рейтингом, на мій погляд, є оцінка самих клієнтів. У кожної компанії є задоволені і незадоволені клієнти. Їх співвідношення і є найкращим показником якості роботи SEO-агентства».
Як зазначив Олександр Дронов (i-Media): «Приймати до уваги всілякі рейтинги варто в тому випадку, якщо Ви вибираєте велике агентство, оскільки всі Топові місця в рейтингах займають саме лідери галузі. Дивитися потрібно тільки перевірені рейтинги, серед яких „Рейтинг Рунета“, „SEO очима клієнта“, „TOPSEOs“ і т. д. Але майте на увазі, що абсолютно об’єктивних рейтингів бути не може».

Крім популярності і авторитетності компанії, найчастіше, важливу роль відіграє ціна за надані послуги. І тут виграшніше виглядають невеликі seo-компанії, ще не розкручені на ринку. Звідси питання:

Ціна — показник якості?

Може невелика SEO-компанія конкурувати з великими агентствами в чомусь, крім більш низької ціни? Можна взагалі порівнювати ціну, якість послуг і розмір компаній?

Однозначної відповіді тут немає. Недавній випускник буде коштувати набагато менше, ніж SEO-ветеран з десятирічним стажем. Це просто факт. Але варто мати на увазі, що є ряд великих агентств, у яких над вашим проектом будуть працювати фахівці початкового рівня, тому заздалегідь з’ясуйте, хто буде займатися проектом.

Вікторія Кончаковська (Ingate) вважає, що орієнтуватися на низьку вартість послуг та довірятися маленькою, нікому не відомим компаніям не варто:

«Якщо компанія велика і над проектом працює не один фахівець-професіонал, то відповідно і витрати на надання послуги вище за замовчуванням, і якість послуги буде вище, адже, схалтурив, легко втратити репутацію.

Як правило, в невеликих компаніях працюють мультифункціональні-супер-ѕео-оптимізатори-аналітики-і-т. д. Отже, вони не можуть бути профі у всіх областях, а від цього страждає якість. При цьому кількість опрацьованих проектів у таких компаній значно менше, отже, менше і даних для повноцінного аналізу і оцінки ефективності своїх дій».

Василь Сорокін (Текарт): «Невелика компанія навряд чи може дозволити собі інвестувати в вивчення нових інструментів просування та застосування їх на практиці. З іншого боку, у великих компаніях складніше з забезпеченням якості надаваних послуг. При виборі підрядника ознайомтеся з відгуками та рекомендаціями клієнтів».

Роман Клєвцов (Оптимізм.ру): «Маленька, не дуже відома SEO-компанія або фрілансер можуть працювати краще, якщо «кістяком» її оптимізаторів є SEO-фахівці, що постійно розвиваються, підвищують свою майстерність. На жаль, зрозуміти це «на березі» практично не можливо, і найчастіше результат не відповідає заявленому. Шанс отримати хороші показники в результаті роботи великої і відомої компанії значно більше, оскільки навчання і розвиток оптимізаторів в них налагоджено добре, досвід співробітників накопичується роками і передається «з покоління в покоління».

Олександр Дронов (i-Media) вважає, що і у великій і в маленькій компанії можна потрапити як до некомпетентному фахівця, так і до професіонала своєї справи:

«І маленькі, і великі компанії можуть працювати над проектом як дуже добре, так і погано. Не можна на якій-небудь компанії ставити клеймо у вигляді доброго і професійного SEO-підрядника або ж, навпаки, SEO-підрядника, який не вміє працювати. Загальні тенденції у деяких компаній можуть існувати, але завжди слід пам’ятати про те, що професіонали своєї справи можуть працювати в будь-якої компанії».

Що стосується ціни, то більшість експертів вважають, що це не показник якості, оскільки ціноутворення в компаніях будується за різними алгоритмами. Великі лідируючі компанії працюють приблизно в рівних цінових діапазонах. Це дає можливість оцінювати саме досвід і умови роботи при виборі підрядника.