Скануємо в 3D за допомогою фотоапарата або 123D Catch


У сучасному світі тривимірні технології стали дуже популярні. 3D стрімко і різноманітно входить в життя навіть звичайної людини. Починаючи від 3D телевізорів, 3D сканерів і навіть принтерів. Хоча останні два пристрої в більшій мірі поки доступні тільки фахівцям. Але технології не стоять на місці. З’являються тривимірні принтери вартістю близько $2000, що вже наближає час, коли вони з’являться, якщо не у кожного школяра/студента на столі, то, як мінімум, у кожного інженера або дизайнера.рекомендую замовити Фото 360 градусов

Що стосується методів отримання тривимірної моделі з реального фізичного об’єкта, то тут теж не все однозначно. Потрібні наявність або дорогого лазерного сканера, або можна спробувати щастя з допомогою лазерного будівельного рівня, веб-камери і спеціального програмного забезпечення. Наявністю всіх цих речей теж не може похвалитися абсолютно будь-яка людина.
Однак є дуже простий спосіб «сканувати» об’єкт у 3D модель, використовуючи звичайний цифровий фотоапарат. Як це зробити? Про це і піде мова далі.

Компанія Auotodesk, розробила хмарний сервіс під назвою 123D Catch, який дозволяє в автоматичному режимі побудувати 3D модель об’єкта з набору фотографій. Як свідчить Вікіпедія, дана технологія називається Фотограмметрія.
І так що ж нам потрібно, щоб отримати 3D модель об’єкта за фотографій?
Сам об’єкт;
Програма Autodesk 123D Catch;
Фотоапарат.

Для експерименту я взяв невелику морську мушлю.

Викачуємо і встановлюємо програму 123D Catch. Тут потрібно відзначити два моменти, які трохи ускладнили мені життя, перш ніж я розібрався в чому справа.
Час на комп’ютері має бути синхронізоване через інтернет! У разі найменшого розбіжності від «ідеально» часу, програма буде запускатися.
Програма дуже не любить кирилицю в будь-яких шляхах. Як у шляху до папки установки, так і до папки з вихідними фотографіями.

Програма встановлена і запускається.

Далі робимо фотозйомку об’єкта. На цьому етапі теж необхідно дотримуватися деяких правил:
Спочатку проводиться зйомка об’єкта з усіх боків, а потім робляться більш детальні види (якщо потрібно);
Об’єкт повинен бути нерухомий. Необхідно переміщатися навколо нього, а не обертати об’єкт;
Кожний наступний кадр повинен накладатися/перетинати попередній;
Сервіс не працює з прозорими об’єктами;
Кількість фотографій не повинно перевищувати 70 штук;
Розмір фото зменшується на серверах сервісу до 3 мегапікселів. Для економії часу завантаження фото на сервера, немає сенсу робити їх більшого розміру.

Закінчивши фото сесію, завантажуємо фото в програму, натиснувши на кнопку «Create a new Photo Scene». Відправляємо всі фотографії в хмарний сервіс для прорахунку нашої сцени, натиснувши кнопку «Compute Photo Scene».

Далі нас попросять ввести свій емайл і вибрати варіант подальших дій
Кнопка «Wait» — чекати завершення процесу прорахунку. При цьому буде відображатися шкала прогресу.
Кнопка «Email Me» — закрити програму і чекати повідомлення по ел. поштою.

В моєму випадку процес очікування не зайняв більше двох хвилин.

Після закінчення розрахунків та оновлення сцени в програмі відобразиться результат у вигляді тривимірної текстурованою моделі і схеми камер в положеннях, з яких були зроблені кадри.

Можна створити анімацію переміщення камери навколо об’єкта. Вивантажити в avi файл, або безпосередньо з програми завантажити на YouTube.

На мій погляд, велику цінність представляє можливість експортувати сцену в файл і використовувати для подальших маніпуляцій в редакторах тривимірної графіки (наприклад Blender3D або 3D Max).